lunes, 4 de enero de 2010

PRIMERA AVALUACIÓ: Activitat 5

  • ÉS EL JO LA PRIMERA REALITAT ?

Sí, el jo és la primera realitat, simplement pel fet que sense un jo no existiría un tu, perquè sense la nostra pròpia realitat, si és que ho és, no podriem veure els altres "tus" i els objectes.

Ningú ens pot donar la certesa de que nosaltres som un jo existent i veritable, nosaltres ho qüestionem.

Diuen que els sentits ssón transmissors de la realitat, en canvi els nostres ulls no capten colors sino radiacions. La nostra oïda no és capaç d'escoltar tots els sons. L'olfacte és un sentit molt limitat si l comparem amb altres éssers vius que ni tan sols són racionals. La nostra pell es pot cremar segons la temperatura. Totes les realitats esmentades anteriorment, no són iguals per a tots els éssers però sense un jo previ serien indiferents per a nosaltres.

D'altra banda significa que existim perque dubtem? Aleshores, els éssers no dotats de raó són inexsistents? Només nosaltres som capaços de qüestionar-nos aquestes preguntes.

La nostra realitat en general es redueix a la nostra experència, aleshores tot comença amb un jo que existeix, un ego no només dotat de raó i sentits sinó també, de sentiments i moral.

No hay comentarios:

Publicar un comentario